مسترکار - دنیای خودرو
خوانساری:

چشم اندازی از آینده نرخ ارز نداریم

چشم اندازی از آینده نرخ ارز نداریم رئیس اتاق تجاری تهران می گوید سیاستهای غلطی که در حوزه مدیریت ارز در ماه ها و سال های گذشته وجود داشته، سبب شده صادرکنندگان هیچ چشم انداز دقیقی از آینده نرخ ارز نداشته باشند.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تجاری تهران بیان کرد: موضوع قیمت ارز و نقش آفرینی آن در صادرات اهمیت بسیار زیادی در آینده اقتصادی کشور دارد. برای مثال آمریکا برای واردات کالاهای چینی تعرفه وضع کرد اما چین با کاهش ارزش پول ملی خود توانست بازار صادراتی را حفظ نموده و از آزار به تجارتش جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه ایران فرصت طلایی افزایش قیمت ارز برای بالا بردن صادرات را از دست داده است بیان کرد: ما باید این سوال را بپرسیم که چرا با وجود چهار برابر شدن قیمت ارز، صادرات ما نه فقط افزایش نیافت که حتی در بعضی ماه ها روند کاهشی نیز پیدا کرد. البته مسائل مربوط به تحریم و محدودیتهای اقتصاد ایران نیز مطرح است اما نباید فراموش کرد که از فرصت افزایش نرخ ارز استفاده نکردیم.
رئیس اتاق تجاری تهران افزود: تا سال 1397 میزان صادرات کشور یک افزایش منطقی را تجربه می کرد اما بعد از آن با جهش قیمت ارز، چالشهای زیادی در حوزه صادرات و تجارت به وجود آمد و باتوجه به نبود مدیریت دقیق، نه فقط نرخ ارز موجب افزایش صادرات نشد که ما شاهد کاهش آن نیز بودیم.
خوانساری با اشاره به کاهش باردیگر نرخ ارز در ایام گذشته بیان کرد: این که دولت بگوید می خواهد نرخ ارز را کم کند و این خبر را ناگهانی مطرح کند بار دیگر شرایط صادر کنندگان را برهم خواهد ریخت. صادرکننده نیاز به ثباتی دارد که در دل آن بداند ارز را با چه قیمتی دریافت می کند و بعد از صادرات کالا نرخ تبدیل ارز چقدر خواهد بود. وقتی هر روز این نرخ تغییر می کند، صادر کننده هیچ چشم اندازی از آینده ندارد و بنا بر این انگیزه اش برای ادامه کار کاهش می یابد.
رئیس اتاق تجاری تهران همین طور به مشکل قطع شدن برق در هفته گذشته نیز اشاره نمود و اظهار داشت: باتوجه به این که اطلاع رسانی دقیقی دراین زمینه صورت نگرفت، خیلی از واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه گشتند و از طرف دیگر ابهام ها درباره سوزاندن مازوت یا استخراج بیت کوین سر جای خود باقی ماند؛ در شرایطی که مردم و فعالان اقتصادی انتظار یک گزارش دقیق دراین زمینه را دارند.



1399/10/30
22:35:06
1059
0.0 از 5
تگهای خبر: افزایش قیمت , تولید , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو