مسترکار - دنیای خودرو
اسلامی خبر داد:

هدف گذاری برای افزایش سهم بار در شبكه ریلی به سالیانه 100 میلیون تن

هدف گذاری برای افزایش سهم بار در شبكه ریلی به سالیانه 100 میلیون تن مستر کار: وزیر راه و شهرسازی از هدف گذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به 100 میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن آگاهی داد.


به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد اسلامی» بعد از اختتام نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: حالا سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی، این سهم ارتقا خواهد یافت.
وی دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم برشمرد و اظهار داشت: جلسات منظم بین دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در امتداد هم افزایی و هم گرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می شود.
لجستیک و برندینگ، ۲ پیستون قدرتمند برای توسعه کشور
وزیر راه و شهرسازی، ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را دو پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان داشت: وزارت صنعت، برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی برندینگ را انجام می دهد و وزارت راه و شهرسازی در حوزه برنامه ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می کند.
جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک تر شدن به شبکه ریلی
اسلامی در ادامه، مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات برشمرد و اظهار داشت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اشاره کرد: در این نشست درباب نوسازی ناوگان ریلی، جاده ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه گرفته شد.
وزیر راه و شهرسازی همین طور اظهار داشت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظرهای خوبی در مسایل مشترک رسیده اند.
وی اشاره کرد: دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار و مسائل و مشکلات مهم این حوزه همچون موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صنعت احصاء کردیم.
اسلامی افزود: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل قرار شد قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شود که سازمان حمایت و معاونت تجاری داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.
ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور
وی اشاره کرد: با مشارکت وزارت صنعت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل، روغن موتور در پایانه ها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد.
این مقام مسوول اشاره کرد: ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرائی شده است.



منبع:

1399/11/28
21:10:15
991
0.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , جاده , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو