مسترکار - دنیای خودرو

امسال 1300 واحد صنعتی كشور به چرخ تولید بازگشتند

امسال 1300 واحد صنعتی كشور به چرخ تولید بازگشتند به گزارش مستر کار ایرنا- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در 10 ماهه امسال یک هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشتند و باردیگر فعال شدند.


مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در آیین احیای ۲۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد: هدف گذاری سال جاری بمنظور بازگشت به چرخه تولید و تکمیل واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور برای یک هزار و ۵۰۰ واحد است.
وی ادامه داد: احیاء و تکمیل ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه تمام در کشور از سال ۱۳۹۸ در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و از این تعداد سال قبل 2هزار واحد واحد احیاء و یا تکمیل شده است.
وی تصریح کرد: سهم چهارمحال و بختیاری برای احیاء و تکمیل واحدهای تولیدی و صنعتی امسال هشت واحد بود که خوشبختانه۱۵۰ درصد این هدف محقق و ۲۰ واحد باردیگر وارد چرخه تولید شد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برآیند چالش های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شد تا در ۱۰ ماهه امسال پنج هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی با یک میلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۰۷ هزار نفر اشتغال زایی بهره برداری شود.
وی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۲ هزار فقره جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در حوزه صنایع کشور صادر شد که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد دارد.
صادقی نیارکی اشاره کرد: در سال ۱۳۵۷ مجموع صادرات غیرنفتی ایران ۵۴۰ میلیون دلار و ارزش واردات کالا ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این میزان در سال قبل به ۴۳ میلیارد دلار واردات و ۴۱ میلیارد دلار صادرات رسید.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد: این وزارتخانه از سال ۱۳۹۷ تا حالا افزون بر 2هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه واردات به کشور را به ارزش چهار میلیارد دلار ممنوع کرد.
صادقی نیارکی گفت: سرمایه گذاران می توانند برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه تمام در ایران به سامانه "بهین یاب" وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری برای راه اندازی و راه اندازی واحدهای بزرگ و متوسط با هزینه های قابل توجه در چهارمحال و بختیاری نشان دهنده جایگاه مطلوب این استان در عرصه تولید و صنعت کشور است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: احیاکنندگان واحدهای تولیدی و صنعتی همان نقش کادر سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا در جامعه را برعهده دارند.
اقبال عباسی اشاره کرد: اشتغال، بهبود اقتصاد و رونق تولید نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.
وی ادامه داد: حضور سرمایه گذارانی از استان آذربایجان شرقی برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری نشان دهنده فرهنگ مشترک مردم ایران در مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد است.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، در این آیین ۲۰ واحد تولیدی راکد چهارمحال و بختیاری احیاء و باردیگر وارد مدار تولید شد.
چهارمحال و بختیاری افزون بر ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.



منبع:

1399/12/02
10:11:51
1245
0.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , سرمایه گذاری , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو