مسترکار - دنیای خودرو

فروش جهانی خودرو جهان در سال 2024

فروش جهانی خودرو جهان در سال 2024 به گزارش مستر کار، بی وای دی، پرفروش ترین خودروساز چینی انتظار دارد که تحویل به خارج از کشور تقریبا نیمی از کل فروش را در آینده به خود اختصاص دهد و نشان داده است که به ایجاد مراکز تولید جهانی برای غلبه بر تعرفه ها ادامه خواهد داد.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، پرفروش ترین خودروساز چین جهش ۳۳ درصدی در درآمد خالص سه ماهه دوم را به ۹.۱ میلیارد یوان (۱.۳ میلیارد دلار) نشان داد در حالیکه درآمد با افزایش ۲۶ درصدی به ۱۷۶.۲ میلیارد یوان رسید.
فروش خودرو در سراسر دنیا با گسترش همه بازارهای بزرگ خودرو های سبک جهانی به جز ژاپن افزایش پیدا کرد. طی نیمه اول سال ۲۰۲۴، بازارهای جهانی خودرو به طور عمده گسترش یافتند، باآنکه برزیل و مکزیک تنها بازارهای بزرگ با رشد دو رقمی بودند. چین همچنان بزرگترین بازار خودروی جهان باقی ماند، در حالیکه فروش در اروپا سریعتر از ایالات متحده رشد کرد. ژاپن تنها بازار بزرگ جهانی خودرو های جدید با فروش ضعیف تر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بود و بازار آن نسبت به هند که در آن فروش خودرو همچنان درحال افزایش بود، کمتر بود.
استلا لی، معاون اجرایی، اظهارکرد که بازار خارج از کشور ما سهم نسبتاً زیادی از فروش جهانی ما را در آینده به خود اختصاص خواهد داد.
در حالیکه لی چارچوب زمانی مشخصی را برای هدف فروش جهانی عرضه نکرده است، به افزایش عظیمی در تولید و تحویل نیاز دارد. بی وای دی در راه رسیدن به ۵۰۰ هزار فروش خارج از کشور امسال است که در هفت ماه اول به ۲۷۰ هزار رسیده است که حدود ۱۴ درصد از کل کل آنرا تشکیل می دهد. هدف کلی بی وای دی فروش تقریبا ۳.۶ میلیون خودروی تمام برقی و پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۴ است که به طور عمده در بازار داخلی خود هستند.
افزایش محموله های خارج از کشور به رکورد سه ماهه ژوئن برای تحویل برای کمک کرد و این شرکت ۴۰ درصد افزایش سالانه در فروش برقی و پلاگین هیبریدی را ثبت نمود. در نیمه اول، درآمد خالص به ۱۳.۶ میلیارد یوان رسید در حالیکه درآمد ۳۰۱.۱ میلیارد یوان بود که ۱۶ درصد نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ افزایش داشت.
بی وای دی برای دستیابی به هدف جهانی، میلیاردها دلار آمریکا را در تأسیسات تولید در اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی سرمایه گذاری می نماید تا به بازارهای محلی و موانع تجاری که ضد خودرو های الکتریکی چینی ایجاد می شوند، خدمت کند. اتحادیه اروپا در اوایل این ماه ۱۷ درصد عوارض اضافی بر خودرو های بی وای دی وضع کرد، در حالیکه کانادا و ایالات متحده هر دو ۱۰۰ درصد عوارض بر خودرو های برقی چین وضع کردند.
جوانا چن، تحلیلگر خودروی بلومبرگ اینتلیجنس چین اظهار نمود که احتمالا هدف فروش جهانی ۵۰ درصد تا پایان دهه محقق نخواهد شد. چن اظهار داشت: این ترکیب ۵۰ درصدی حداقل در ارتباط با سال ۲۰۳۰ یا حتی پس از آن است.
بی وای دی در کشورهایی مانند برزیل، تایلند و استرالیا فروش خوبی داشته است، اما رانندگان اروپایی همچنان علاقه ی کمتری به خرید یک خودروی برقی دارند که نشان دهنده مشکلات گسترده تر برای کاربران قدیمی و جدید در سرتاسر قاره است. بی وای دی همینطور به نیروی مسلط در بازار داخلی خود تبدیل گشته است و با پشت سر گذاشتن خودروسازان معتبر غربی مانند فولکس واگن سه میلیون دستگاه پارسال به فروش رسانده است.
چین با افزایش فروش ۳.۳ درصدی به ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار خودرو در۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴، تا حد زیادی بزرگترین بازار خودرو های جدید تک کشور در جهان باقی ماند. با این وجود، چشم انداز بازار خودرو های جدید چین چندان مثبت نیست چونکه فروش در ماه ژوئن تقریبا ۸ درصد کاسته شده است.
برزیل، سریعترین رشد بازار خودرو های بزرگ در سراسر دنیا در سال ۲۰۲۴ را داشت. بازار خودرو های جدید برزیل سریع ترین رشد را در بازار خودرو های سبک طی ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ داشته است. فروش آن با ۱۵ درصد افزایش به بیشتر از یک میلیون خودروی سبک رسیده است.
ثبت نام خودرو های سواری جدید در اروپا با ۴.۴ درصد افزایش به ۶ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۴۰۰ خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رسید. ازاین رو اروپا سریع ترین رشد را در میان سه بازار برتر داشت اما فروش خودرو تقریبا یک پنجم کمتر از سال ۲۰۱۹ بود.
رشد فروش خودرو های برقی باطری دار در اروپا تنها با ۱.۶ درصد افزایش به ۹۵۴ هزار و ۹۴ خودروی الکتریکی رسید که سهم بازار آن تنها ۱۲.۵ درصد است که اندکی کمتر از سال ۲۰۲۳ است.
در ایالات متحده، فروش خودرو های سبک جدید تنها با ۲.۲ درصد افزایش به ۷.۸ میلیون خودروی سبک در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسید.
در مکزیک، بازار خودرو های جدید با رشد نسبتاً قوی ۱۲.۵ درصد در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ افزایش پیدا کرد. فروش خودرو های جدید به ۷۰۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزوده شد.
در هند، فروش خودرو های جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با ۷.۳ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.
بر اساس گزارش بست سلینگ کار، ثبت نام خودرو های سواری جدید در ژاپن با ۱۲.۱ درصد کاهش در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۰۰ خودرو رسیده است. ژاپن تنها بازار بزرگ جهانی خودرو های جدید با حجم فروش ضعیف تر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بود.




منبع:

1403/06/09
12:02:35
226
5.0 از 5
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو