مسترکار - دنیای خودرو
عضو شورای رقابت؛

شورای رقابت با قیمت گذاری خودرو خداحافظی كرد

شورای رقابت با قیمت گذاری خودرو خداحافظی كرد مستر كار: یك عضو شورای رقابت اظهار داشت: این شورا با قیمت گذاری خودرو خداحافظی كرده و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت، مجددا این مسئولیت را به عهده گرفته اند.


به گزارش مستر كار به نقل از اتاق بازرگانی تهران، محسن بهرامی ارض اقدس اظهار داشت: از این پس شورای رقابت فقط چارچوب قیمت گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص و به ستاد تنظیم بازار عرضه می كند، اما میزان افزایش و قیمت نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت تعیین و به خودروسازان ابلاغ خواهد گردید.
عضو شورای رقابت اضافه كرد: تابحال شورای رقابت بر اساس اینكه چه خودروهایی دارای قیمت های مسلط، وضعیت تهاجمی و بازار انحصاری هستند، برخی محصولات زیر ۴۵میلیون تومان دو خودروساز بزرگ را كه در بازار رقیب ندارند، مشمول قیمتگذاری كرده بود. سهم این خودروها از بازار داخلی بیش از ۸۵ درصد بود و كاملا وضعیت مسلطی در بازار داشتند اما افزایش قیمت، خیلی از خودروها را از فهرست قیمتگذاری شورا حذف نمود.
وی خاطرنشان كرد: با بیان نرخ تورم بخشی و نرخ پایه ارز و میزان ارزبری خودروهای تولید داخل توسط بانك مركزی، شورای رقابت با سرعت دامنه تغییر قیمت ها و خودروهایی را كه مصداق وضعیت مسلط در بازار هستند، به ستاد تنظیم بازار عرضه می كند و این ستاد درصورتی كه افزایش قیمت این خودروها را لازم بداند، مجوز افزایش قیمت را به سازمان حمایت می دهد اما عدد میزان افزایش قیمت محصولات خودروسازان در سازمان حمایت تعیین می گردد.

1397/07/09
22:25:08
4814
5.0 از 5
تگهای خبر: افزایش قیمت , تولید , خودرو , خودروسازان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو