مسترکار - دنیای خودرو
معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد

كاهش صادرات امسال

كاهش صادرات امسال به گزارش مستر كار معاون سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: امسال در هفت ماه ابتدای سال جاری ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از كشور انجام شد كه از نظر ارزش در حوزه صاردات نسبت به سال قبل عقب بوده و شاهد كاهش دو درصدی هستیم.


به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی در آیین تجلیل از صادركنندگان نمونه استان، اظهار نمود: سال قبل برای اولین بار در حوزه حجم صاردات كشور، ركورد زده شد.
وی با اشاره به اینكه به علت افت شدید قیمت های جهانی كالا موفق نشدیم در حوزه ارزشی هم ركورد داشته باشیم، اظهار نمود: سال قبل از نظر ارزشی در صادرات ۳. ۵ درصد رشد و از لحاظ وزنی ۳۸ درصد رشد داشته ایم.
مودودی با اشاره به اینكه سال قبل فضای بعد از برجام سبب شد تا با كشورهای بیشتری تعامل صورت گیرد، خاطرنشان كرد: امسال در هفت ماه ابتدای سال جاری ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از كشور انجام شد كه از نظر ارزش در حوزه صاردات نسبت به سال قبل عقب بوده و شاهد كاهش دو درصدی هستیم.
وی تصریح كرد: واحدهای صنعتی برپایه نیاز محلی، استانی و ملی تولید شدند و امروز می خواهند بین المللی شوند و برای تحقق این امر یكی از الزامات تحقق برنامه ششم توسعه این است كه حداقل سالانه بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود كه در این صورت بطور قطع ظرفیت برای صادرات بیشتر خواهد شد.
معاون امور استان های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی كشور هم اظهار داشت: صادرات به معنای تولید، اشتغال، تبدیل ارز و در نهایت درآمد ملی است.
سید جواد زمانی با اشاره به اینكه لازم است اراده ها به عمل تبدیل شود، اضافه كرد: هیچ كشوری رشد نمی كند مگر اینكه در گام نخست ضعف خویش را باور كند.
وی هزینه بالای مواد اولیه، قوانین دست و پا گیر، عدم امنیت اقتصادی برای تولید كننده، عدم شناخت تولید كننده از بازارهای هدف را بعضی از مشكلات موجود سر راه تولیدكنندگان كشور برشمرد.
زمانی حذف تحریم های خارجی، عمل گرایی در قانون و نپزداختن به مسائل حاشیه ای را از راهكارهای رفع موانع تولیدكنندگان مطرح كرد.




 

1396/09/04
23:56:21
4836
5.0 از 5
تگهای خبر: صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو