مسترکار - دنیای خودرو
در جلسه هیئت وزیران صورت گرفت؛

تغییرات سود بازرگانی كالاها در سال ۱۳۹۸ مشخص شد

تغییرات سود بازرگانی كالاها در سال ۱۳۹۸ مشخص شد مستر كار: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، تغییرات سود بازرگانی كالاها در سال ۱۳۹۸ را به تصویب رساند.


به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، در جلسه امروز هیئت دولت كه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، تغییرات سود بازرگانی كالاها در سال ۱۳۹۸ را به تصویب رساند. این تغییرات با هدف پشتیبانی از تولید داخلی، شفاف سازی نظام تجارت كشور، پایش دقیق تر اقلام صادراتی و وارداتی و پیشگیری از دگراظهاری در ترخیص كالا، تنظیم بازار داخلی انجام شده است.
برمبنای قانون مقررات صادرات و واردات، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است، تغییرات كلی آئین نامه اجرایی این قانون و جداول ضمیمه مقررات صادرات و واردات را پیش از اختتام هر سال، برای سال بعد آماده و به تصویب هیئت وزیران برساند. بر همین اساس، اصلاحات تعرفه ای صادرات و واردات ۵۳۲ ردیف شامل ۴۰ ردیف افزایش حقوق ورودی ۵۳ ردیف كاهش حقوق ورودی و ۴۳۹ ردیف بدون تغییر در حقوق ورودی به تصویب هیئت وزیران رسید.
افزایش سرمایه سه هزار میلیارد ریالی بانك مركزی هیئت وزیران همین طور به پیشنهاد مجمع عمومی بانك مركزی با افزایش سرمایه این بانك از محل اندوخته احتیاطی موافقت نمود. با این مجوز، سرمایه بانك مركزی به ۵۵ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال می رسد.
تصویب آئین نامه استقرار مدارس و مراكز آموزشی و پرورشی غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف هیئت وزیران در ادامه جلسه امروز خود به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون تأسیس و اداره مدارس و مراكز غیر دولتی– مصوب ۱۳۹۵- آئین نامه استقرار مدارس و مراكز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را تصویب كرد. در این آئین نامه سعی شده است تا ایمنی ساختمان و موقعیت جغرافیایی مدارس غیر دولتی، تناسب بیشتری با كاربران آنها (دانش آموزان) داشته باشد. همین طور با عنایت به كمبود امكانات بویژه ساختمان برای این نوع از مدارس و مراكز، استفاده از ظرفیت های خالی مدارس دولتی توسط مدارس و مراكز آموزشی و پرورشی غیردولتی برای هم افزایی بیشتر در آموزش و پرورش در آئین نامه گنجانده شده است.
موافقت دولت با تمدید زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانكاران خدمات فنی و مهندسی در كشور عراق هیئت وزیران همین طور با تمدید زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانكاران خدمات فنی و مهندسی در كشور عراق، موافقت نمود.


موافقت دولت با تمدید مصوبه واگذاری اختیارات دستگاه های اجرایی به واحدهای متناظر استانی
در ادامه این جلسه، هیئت وزیران تمدید مصوبه واگذاری اختیارات دستگاه های اجرایی به واحدهای متناظر استانی را تصویب كرد.
مطابق تصویب نامه دولت در سال ۱۳۹۵، برخی اختیارات دستگاه های اجرایی همچون وزارتخانه های كشور، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و … تا آخر سال ۱۳۹۶ به واحدهای استانی مربوط واگذار شد.
با عنایت به به انتها رسیدن مهلت مصوبه مذكور و باز از آنجایی كه واگذاری قسمتی از اختیارات دولت به استان ها، حركت در امتداد تمركز زدایی، تقویت حاكمیت منطقه ای، تسریع در تصمیم گیری، افزایش بازدهی و افزایش مشاركت دستگاه های اجرایی در استان ها را به همراه داشته است، پیشنهاد تمدید مصوبه مذكور تا اختتام دولت دوازدهم (سال ۱۴۰۰) را به تصویب رسید.



1397/12/15
22:32:40
4528
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو