مسترکار - دنیای خودرو

نوروز و قالیشویی ایران مهر

نوروز و قالیشویی ایران مهر به گزارش مستر كار همه مردم، در طول زندگی حتماً بارها و بارها با كثیفی و نامناسب بودن فرش یا گلیم یا قالی خود رو به رو شده اند.



به گزارش مستر كار به نقل از مهر، شاید در گام نخست بوسیله شوینده ها و نیروی خود، بخشی از آن رو شسته و پاك كنند ولی به مرور زمان، از انجام آن عاجز و به قالیشویی روی می آورند.
قالیشویی از گذشته مورد توجه مردمان بوده است. در گذشته، قالیشویی به این صورت انجام می شد كه به صورت فردی یا گروهی بوسیله آب و صابون و جارو آغاز به تمیز كردن و غبار روبی آن می كردند اما حالا دستخوش تغییراتی شده است كه سبب راحتی و مكانیزه شدن كارها شده است.
امروزه قالیشویی در كارخانه ها یا كارگاه های قالیشویی با وسایل و ابزار پیشرفته انجام می پذیرد.
قالیشویی فرش ها به چند دسته تقسیم می شوند؟
به دو دسته ماشینی و دستباف متمایز می شود كه شستشوی آن متناسب با نوع فرش و مواد شوینده مورد استفاده انتخاب می شود.
قالیشویی نیمه اتوماتیك: در این مدل از قالیشویی، روش كار به این شرح است كه به علت سرمایه كم، روش شستشو به صورت سنتی بوده ولی برای كاهش هزینه و افزایش سرعت، از دستگاه های خشك كن و آب گیر بسیار قوی استفاده می نمایند. وجود خشك كن الزامی است؛ چون سبب مرتفع ساختن چین و چروك و زردی فرش می شود.
قالیشویی تمام اتوماتیك: این نوع قالیشویی ها به علت لازم بودن سرمایه ای زیاد (بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ میلیون) در ایران بسیار كم است؛ چونكه لازمه ی راه اندازی چنین كارخانجاتی، داشتن تعدادی دستگاه و لوازم اتوماتیكی نظیر: دستگاه شستشوی مكانیزه میزی و دیسكی، دستگاه آب گیر لوله ای بسیار قوی، دار اتومات، دستگاه پرز گیر، دستگاه گرد گیر و … می باشد.
اما كاربرد دستگاه های اتوماتیكی كه در بالا نام برده شد چیست؟ چرا برای داشتن یك قالیشویی تمام اتوماتیك داشتن این ابزارآلات الزامی است؟ در زیر این سوال ها را بررسی می كنیم:
دستگاه شستشوی میزی و دیسكی جهت صرفه جویی در زمان و افزایش كیفیت شستشو
دستگاه آب گیر لوله ای جهت برای خشك كردن بهتر فرش ها در سطوح و تعداد بالا
دار اتومات برای آن دسته از كارگاه ها كه فضای كمی دارند اما سطح تقاضای زیادی دارند
دستگاه پرز گیر معمولاً برای نواحی و استان هایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد كه دارای فرش های دست بافت و ابریشمی دارند
دستگاه گرد گیر برای استان هایی كه بیشتر در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار دارند
در برخی از كارگاه های فوق پیشرفته هم از دستگاه های ریلی اتومات هم استفاده می شود.

مواد و شوینده های مورد استفاده در قالیشویی
اگر ذره ای خاطرتان باشد، در گذشته برای شستشوی فرش در حیاط منزل، مادرهایمان از تاید و صابون و پودر بعنوان شوینده و تمیز كننده برای فرش ها استفاده می كردند.
اكنون در كارگاه های قالیشویی، موادهای شوینده گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.
مواد شوینده صنعتی به دلیل بهره مندیآن هااز قدرت پاك كنندگی بالا به از بین بردن بهتر انواع و اقسام آلودگی ها از روی سطوح مختلف در نظافت و شستشوی كمك شایانی به ما می نمایند.با توجه به گوناگونی آلودگی ها و تفاوت نیازمندی های در پاكیزه كردن در محیط های گوناگون، دست یابی به بالاترین كیفیت بهاستفاده از مواد شویندهبا كیفیت بستگی دارد.
برای همین مواد شوینده صنعتی از لحاظ تركیبات شیمیایی و میزان اسیدییا بازی بودن، كاربرد، نحوه استفاده متفاوتیدارند.البته مواد شوینده صنعتی دارای معایب و مزایای مختلفی است كه بهتر است پیش از استفاده از آن، اطلاعاتی راجع به آنها كسب نماییم تا پس از استفاده، پشیمان نشویم.
قالیشویی ایران مهر
انتخاب یك قالیشویی در تهران یكی از سوالاتی هست كه ذهن مردم را درگیر می كند كه كدام قالیشویی را انتخاب كنند. قالیشویی ایران مهر در سال ۱۳۳۱ تأسیس گردیده است و توانسته ایم تا كنون خدمات عالی و امكانات خوب را با كیفیت بسیار عالی به همشهریان عزیز تهرانی و شهر ری عرضه دهیم.
قالیشویی ایران مهر، یك قالیشویی تمام اتوماتیك است. و در حال حاظر با فضای استثنایی كه شامل ساختمان اداری، محوطه باز، سه سالن جهت شستشو مجهز به گرم خانه گازی، سالن بسته بندی (كاور) و تسویه خانه ها است. همینطور قالیشویی ایران مهر خدماتی همچون شستشو قالی دستبافت و ماشینی – رفوگری – چرم دوزی- شیرازه دوزی- لكه گیری- مبل شویی – رنگبرداری – و.... را عرضه می دهد
در حال حاظر این مجموعه با دارا بود یكصد و سی شش نفر پرسنل و نیزر ۱۷۰ هزار مشترك در مناطق گوناگون تهران بزرگ آماده هر نوع خدمت رسانی است. قالیشویی ایران مهر دارای پروانه معتبر و لوح تقدیر از ریاست محترم صنف قالیشویی شهر ری است. كه در سایت می توانید مشاهده نمائید.
قالیشویی ایران مهر تخفیف ویژه عیدانه ای بابت سال جدید در نظر دارد و به كسانی كه سفارش خویش را از راه سایت ایران مهر ثبت كنند، ۱۰ درصد تخفیف عرضه می دهد.
ادرس سایت: www. carpetiranmehr.ir
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1397/12/25
12:24:17
4640
5.0 از 5
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سایت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو