گزارش مستر كار به نقل از مهر
سفارش به آشنایان بیشترین امید بیكاران برای اشتغال
به گزارش مستر كار گزارش مركز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت كار از نتایج نیروی كار نشان می دهد، پرس و جو از دوستان و آشنایان بیشترین اقدام و مهمترین تلاش كارجویان برای ورود به بازار كار بوده است.
به گزارش مستر كار به نقل از مهر، بر مبنای اطلاعات انتشار یافته توسط مركز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت كار، نتایج آمارگیری نیروی كار مربوط به سال قبل از «اقدامات كارجویان برای جستجوی شغل» نشان می دهد، ۳۳.۹ درصد از اقدامات انجام شده برای جستجوی كار توسط بیكاران از راه «پرس و جو از دوستان و آشنایان» بوده است.
پس از آن دومین عامل موثر در اشتغال كارجویان «ثبت نام یا پیگیری در مراكز خدمات اشتغال و دفاتر كاریابی غیردولتی» با سهم ۲۱.۰ درصدی است. همینطور ۱۶.۷ درصد از روش «درج آگهی در روزنامه و یا مطالعه آگهی های استخدامی» و ۱۶.۱ درصد «تماس با كارفرما (صاحب كار)» وارد بازار كار شدند.
باتوجه به اینكه تعداد بیكاران به استناد آمار مركز آمار ایران پارسال ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۹۶ نفر بود، به صورت متوسط هر بیكار حدودا از سه روش برای جستجوی كار بهره برده است.
نكته قابل توجه آن است كه در سال ۱۳۹۶ هم چهار اقدام مذكور، مهمترین اقدامات بیكاران برای یافتن شغل بوده است.
این گزارش مبین آن است كه از میان اقدامات انجام شده بیكاران برای یافتن شغل در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶، به ترتیب سهم روش های یافتن شغل از راه تماس با كارفرما، جستجوی منابع مالی و امكانات برای شروع فعالیت خوداشتغالی، پرس و جو از دوستان و آشنایان و تقاضای جواز كسب یا پروانه كار با رشد مواجه بوده است.
در مقابل ثبت نام یا پیگیری در مراكز خدمات اشتغال و دفاتر كاریابی غیردولتی و درج آگهی در روزنامه یا مطالعه آگهی های استخدام كاهش یافته است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب