مسترکار - دنیای خودرو
توسط یكی از شركتهای دانش بنیان صورت گرفت

راه اندازی سامانه آنلاین محاسبه اجزای سیستم آبگرمكن خورشیدی

راه اندازی سامانه آنلاین محاسبه اجزای سیستم آبگرمكن خورشیدی به گزارش مستر كار سامانه آنلاین جهت محاسبه اجزای سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمكن خورشیدی توسط یكی از شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری خراسان افتتاح شد.


به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، این سامانه برای نخستین بار در كشور توسط یكی از شركتهای دانش بنیان منتظر مستقر در پارك علم و فناوری خراسان افتتاح شد و در چارچوب دو جلد كتاب به چاپ رسید.
در این پروژه كه با همكاری شركت گاز و سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با موفقیت به اتمام رسید، مطالعات و تهیه دستورالعمل طراحی و اجرای انرژی های تجدیدپذیر (آبگرمكن خورشیدی و پمپ حرارتی زمین گرمایی) جهت سامانه های تاسیساتی ساختمان در دستور كار قرار گرفت.
از نتایج این پروژه می توان به چاپ دو جلد كتاب تخصصی در زمینه آبگرمكن خورشیدی و پمپ حرارتی زمین گرمایی اشاره نمود. این كتب تنها مراجع بومی شده در زمینه طراحی، نصب و نگهداری پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمكن خورشیدی در كشور می باشند.
مهندس حامد مصلحی، طراح این سامانه اظهار داشت: آبگرمكن خورشیدی ازجمله سیستم های غیرفعالی است كه می تواند با بهره گیری از تابش خورشیدی، حرارت موردنیاز جهت آب گرم مصرفی و همین طور گرمایش ساختمان را فراهم آورد. با عنایت به اینكه انرژی تابشی خورشید در ایران نسبت به میانگین جهانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، پتانسیل خوبی برای استفاده از انرژی خورشید ازجمله جهت آبگرمكن خورشیدی در كشور وجود دارد. پمپ حرارتی زمین گرمایی نیز ازجمله سیستم های پربازده تأمین حرارت و برودت مورد نیاز ساختمان بوده كه می تواند با بهره گیری از ثبات دمایی زمین، سبب كاهش مصرف انرژی سیستم سرمایش و گرمایش شود.



1398/05/26
23:16:48
4487
5.0 از 5
تگهای خبر: آنلاین , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو