مسترکار - دنیای خودرو
عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح كرد

شرایط برای بسط بازار كالاهای ایرانی فراهم گشته است

شرایط برای بسط بازار كالاهای ایرانی فراهم گشته است مستر كار: عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد می باشد در صورتیكه الزامات داخلی رونق تولید شكل بگیرد، واحدهای صنعتی ظرفیت قابل توجهی برای افزایش فرصت های شغلی دارند.


عباس آرگون در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: ما در سال های گذشته به سبب نبود توجه لازم به تولید و برخی مشكلات اقتصادی، توجه همه جانبه ای به تولید نداشتیم و همین سوژه موجب شد بخش قابل توجهی از ظرفیت های صنعتی و تولیدی كشور، عملا با تمام توان خود كار نكنند.
بگفته وی، با عنایت به برنامه ریزی كه در ماه های گذشته در راه پشتیبانی از تولید داخل شكل گرفت و بعد از آن با آغاز تحریم ها و محدود شدن واردات كالاهای مصرفی ادامه پیدا كرد، فضایی جدید را برای بسط بازار كالاهای ایرانی ایجاد كرد كه این امر می تواند به افزایش اشتغال و بهبود عملكرد واحدهای تولیدی كمك نماید.
این فعال اقتصادی با اشاره به اینكه برای تكمیل این پروسه باید برخی مقدمات مهم اجرایی شوند، اشاره كرد: در وهله اول باید دقت كنیم كه محدودیت واردات باید به حوزه كالاهای مصرفی مربوط شود و محدودیتی در حوزه مواد اولیه كارخانجات ایجاد نشود، برای اینكه در صورت نرسیدن مواد اولیه، استفاده از تمام ظرفیت های تولیدی داخل كشور ممكن نخواهد بود. از طرف دیگر كاهش موانع تولید و بهبود فضای كسب و كار اهمیت فراوانی دارد.
آرگون افزود: در كنار آن، بحث كاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده كالاها نیز سوژه مهم دیگری است كه باید در دستور كار قرار بگیرد و بدین سان امكان رقابت كالاهای ایرانی با محصولات خارجی افزایش پیدا كند.
بگفته وی، برای بسط بازار كالاهای داخلی، اساسا سوژه توسعه صادرات غیرنفتی اهمیت فراوانی دارد و باید با ارتقای كیفیت و بهینه سازی پروسه تولید، بازار كالاهای تولید داخل را گسترش دهیم.
طبق گزارش مركز آمار، نرخ بیكاری در پاییز سال جاری در قیاس با فصل مشابه سال قبل، با كاهشی ۱.۲ درصدی به ۱۰.۶ درصد رسیده است.




منبع:

1398/10/16
22:52:53
4172
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , صادرات , صنعت , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو