مدیرعامل رنوپارس؛
ظرفیت تولید رنو ۱۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت
مستر كار: مدیرعامل رنوپارس از افزایش۱۵۰ هزار دستگاهی ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران اطلاع داد و اظهار داشت: با قطعه سازان ایرانی، همكاری خوبی شروع شده است.
به گزارش مستر كار به نقل از مهر، رامتین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در مورد احتمال بازگشت تحریم ها با دستور ترامپ اظهار داشت: با عنایت به اینكه رنو ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید می كند، بطور قطع در حوزه تحریم در زمان مشخص خود تصمیم خواهد گرفت، اما نكته حائز اهمیت آن است كه در تحریم قبلی هم رنو وكلای خویش را برای مذاكره در مجامع قضایی اعزام كرد و به صراحت اظهار داشت كه صنعت خودرو ربطی به تحریم ها ندارد و اگر مواد اولیه ای، مصرف مشكوك یا دوگانه داشته باشد می تواند جایگزین شود اما در تحریم های احتمالی در زمان خود اظهارنظر خواهیم كرد.
مدیرعامل رنوپارس از عرضه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران اطلاع داد و اظهار داشت: سازمان گسترش بر روی جزئیات قرارداد رنو با وزارت صنعت در حال بررسی است و ما هدفگذاری را در این زمان برای تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خواهیم داشت.
وی اضافه كرد: سال قبل (۲۰۱۷) رنو پارس ركورد تولید را بابیش از ۱۶۰ هزار محصول و رشد ۴۸ درصدی و سهم بازار ۱۱ درصد شكست. بر این اساس، در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران مقام اول در برند رنو را كسب كردیم.
به گفته اسماعیلی، گزارش های سازمان بازرسی كیفیت گواهی بر عملكرد ما توسط قطعه سازان است؛ این در شرایطی است كه امسال كارخانه های تولید رنو در ایران را با كارخانه های مرجع مقایسه و امتیاز بندی می نماییم.
اسماعیلی در مورد همكاری با قطعه سازان ایرانی اظهار داشت: تیم جدیدی را تجهیز خواهیم كرد تا در پروژه های جدید با قطعه سازان ایرانی وارد همكاری شده و آموزش های لازم را در این زمینه عرضه كنند.
وی تصریح كرد: ۲۵ نفر از مهندسان ایرانی برای دریافت آموزش های جدید و نوین به خارج از كشور اعزام شده اند.
به گفته مدیرعامل رنوپارس، هم اكنون بر روی برخی مدلهای خودرو ۶۰ درصد داخلی سازی صورت گرفته و بر روی برخی خودروها هم ۴۰ درصد ساخت قطعات صورت گرفته است كه با برنامه ریزی قرار بر این است كه سطح اول را به ۸۰ درصد و سطح دوم را به ۶۰ درصد ارتقا دهیم.
اسماعیلی اظهار داشت: دو قطعه را به صورت نمونه برای صادرات به روسیه و آفریقای جنوبی ارسال كرده ایم و منتظریم تا در صورت هماهنگی، تولید انبوه را آغاز نماییم.
وی ادامه داد: پیش از تحریم ها ۵۵۰۰ دستگاه خودرو صادر كردیم كه در آن زمان عدد قابل توجهی بود، ازاین رو با اینكه به علت محدودیته ا این روند متوقف گردید، اما سال قبل همه محصولات را برای كلینیك خودرو به چند كشور صادر كرده ایم تا بعد از بازارسنجی، صادرات را از سر بگیریم.
اسماعیلی با اشاره به اینكه گزارش های سازمان بازرسی كیفیت گواهی بر عملكرد در زمینه توسعه قطعه سازان است، اضافه كرد: بخش عمده كیفیت خودرو وابسته به كیفیت قطعه است و ما در همكاری با قطعه سازی توانمند ایرانی، توانستیم استانداردهای رنو را در ایران پیاده كرده ایم اكنون شاهد تولید با كیفیت ترین محصول در كشور باشیم.
وی در مورد اجرای استانداردهای جدید در صنعت خودرو و بخصوص تولید خودروهای رنو اظهار داشت: كوئید همه استانداردها را پاس می كند البته خودروهای فعلی رنو باید خویش را تطبیق دهند و تغییر پلت فرم دهند. این در شرایطی است كه خودروسازان از دی ۹۷ تا دی ۹۸ فرصت دارند كه استانداردها را پاس كنند، البته كوئید همه استانداردها را پاس می كند.
اسماعیلی در مورد تولید خودروی كوئید در ایران اظهار داشت: دو مبحث در مورد كوئید داخلی سازی باید به شدت بالا باشد و هزینه تولید باید كاهش یابد. پس اگر بخواهیم این خودرو را تولید نماییم باید هزینه های تولید را به شدت كاهش دهیم.
مدیرعامل رنوپارس با اشاره به اینكه یك ایرانی در برزیل مسئولیت لانچ كوئید را به عهده گرفته و الان به ایران بازگشته است، خاطرنشان كرد: این در شرایطی است كه كوئید محصول ایران است و باید تولید شود؛ ازاین رو تلاش داریم شرایط را برای آن مهیا نماییم.
وی اضافه كرد: باید خودروسازان را ادغام نماییم تا بتوانیم محصول مناسب و باكیفیت تولید نماییم. نه اینكه هوا را آلوده نماییم و خودرو را گران به دست مردم بدهیم.
اسماعیلی درباره تصمیم در مورد دستورالعمل واردات خودرو هم اظهار داشت: با این تصمیم، میزان فروش خودروهای وارداتی كاسته می شود و قیمت به شدت بالا خواهد رفت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب