مسترکار - دنیای خودرو
وزیر نیرو:

برقی كردن موتورسیكلت ها از دستگاه های دولتی شروع می شود

برقی كردن موتورسیكلت ها از دستگاه های دولتی شروع می شود به گزارش مستر كار ایرنا- وزیر نیرو اظهار داشت: اولین مرحله طرح برقی كردن موتورسیكلت ها با هدف كاهش آلودگی هوای تهران و دیگر كلانشهرها از وزارت نیرو و شركت های دولتی شروع می شود.


رضا اردكانیان روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های حوزه شركت توزیع نیروی برق كشور در جمع خبرنگاران همدان تصریح كرد: برقی شدن موتورسیكلت ها هفته های اخیر در هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اجرای این طرح بطور حتم نقش مهمی در كاهش آلاینده ها دارد.
وی اضافه كرد: هدف وزارت نیرو در گام نخست آغاز طرح برقی كردن وسایل نقلیه، اجرای این طرح برای موتورسیكلت های مورد استفاده وزارت نیرو و شركت های دولتی است.
وی با اشاره به اینكه برقی كردن موتورسیكلت ها ابتدا از كلان شهرها شروع می شود افزود: در این راستا وزارت نیرو با همكاری شركت های سازنده موتورسیكلت طرحی را آماده كردند كه وزارت نیرو مكلف به فراهم كردن زیرساخت ها و ایستگاه های لازم برای عرضه برق مورد احتیاج به این قبیل وسایل نقلیه است.
وزیر نیرو افزود: در اینباره گزارشی به رئیس جمهوری عرضه شد كه او هم دستور داد وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح با وزارت نیرو همكاری لازم را داشته باشد.
اردكانیان افزود: بر این اساس علاوه بر اینكه از این پس موتورسیكلت برقی تولید و وارد بازار می شود، موتورسیكلت های موجود هم با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی برای مالكان آنها برقی می شوند.
وی تصریح كرد: اجرای این طرح بطور حتم نقش مهمی در كاهش آلاینده ها دارد و هدف وزارت نیرو در گام نخست آغاز طرح برقی كردن وسایل نقلیه، اجرای این طرح برای موتورسیكلت های مورد استفاده وزارت نیرو و شركت های دولتی است.
وزیر نیرو اظهار داشت: پویش «هر هفته الف-ب-ایران» در كشور از نیمه دوم سال جاری شروع شده است و تا آخر سال ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق كشور با سرمایه گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
اردكانیان افزود: بهره برداری از چهار هزار و ۳۰۰ طرح حوزه توزیع و صنعت برق در سالجاری در دستور كار است چونكه سال جاری برای تحقق رونق تولید مكلف هستیم زیرساخت های مناسب را فراهم كنیم؛ بخصوص در بخش انرژی باید حدود سه هزار مگاوات نیروگاه جدید بهره برداری شود.
وی با اشاره به اینكه بارش های سال جاری تا كنون نسبت به متوسط دراز مدت ۴۰ درصد و نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است ابراز امیدواری كرد به شكرانه نعمت استمرار باران، مردم الگوی صحیح مصرف را رعایت نمایند.
با حضور وزیر نیرو و استاندار همدان به صورت همزمان حدود چهارهزار و ۳۰۰ طرح بخش توزیع صنعت برق كشور با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان به صورت ارتباط زنده تصویری (ویدیو كنفرانس) بهره برداری شد.



منبع:

1398/11/01
21:51:17
4149
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , دستگاه , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو